کلیسای سنت ویتوس پراگ یکی از مهم ترین کلیساهای دنیا بوده که با زیبایی‌ های مهم خود مورد توجه است. در ادامه این بخش با معماری‌ های این کلیسا آشنا می‌ شوید.

سنت ویتوس برای گردشگران

معرفی کلیسای سنت ویتوس:

این کلیسا به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین کلیساها شناخته می‌ شود که در میان قلعه پراگ در جمهوری چک واقع شده است. قدمت این کلیسا به سال ۱۳۴۴ باز می‌ گردد و آرامگاه سه پادشاه قدیمی بوده است. در این مجموعه سنگ‌ های گران بهای نگهداری می‌ شود. این کلیسا از دیدنی های پراگ است.

سنت ویتوس

معماری زیبای کلیسا:

این گونه کلیساها از اصالت و اهمیت زیادی برخوردار اند. به ویژه اینکه دارای سبک معماری گوتیک بوده و از این جهت نشان دهنده قدمت زیاد این سازه‌ها می‌ باشند. شبستان اصلی این کلیسا دارای راهروی جانبی بوده و کلیسای کوچک داخل نیز پنجره‌ های شیشه‌ ای رنگارنگ دارد. دروازه طلایی که بخشی از ورودی این بنا بوده بسیار معروف است. شما در یک مسیر راهروی شکل می‌ توانید وارد کلیسا شده و از  زیبایی های آن لذت ببرید.

پیشنهاد میشود:  معرفی موزه لیورپول و آشنایی با جاذبه های تماشایی آن

نمایی از سنت ویتوس

این کلیسا یکی از بلند ترین برج‌ های کلیسایی بوده در سال ۱۸۷۳ ورودی غربی آن آغاز شده است. برج ساعت در این برنامه نیز بخش دیگری از زیبایی آن به شمار می‌ آید. مناره این برج ۹۶ متر ارتفاع داشته و سبک معماری آن نیز رنسانسی شکل است. گنبدی باروکی که در بالای این برج مشاهده می‌ کنید. بخش دیگری از زیبایی‌ های آن به شمار می‌ آید. پنجره‌های بزرگ در بالای ورودی این بنا قرار داشته که چشم نواز بوده و نور زیادی را به درون منتقل می‌ کند.

معماری سنت ویتوس

کلیسای سنت ویتوس فضای داخلی زیبایی دارد. این بنا دارای نمازخانه و شاهکار واقعی زیادی است. درون این بنا دوره سنگ‌ های قیمتی تابلو های تراکاری شده و معماری‌ های پلکانی بوده که شما از وجود آن لذت می‌ برید.

پیشنهاد میشود:  مقایسه قوانین پروازهای داخلی و خارجی

شما برای بازدید از این برنامه می‌ توانید از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر مراجعه کنید. در روزهای یکشنبه نیز این مجموعه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ عصر باز است و می‌ توانید به صورت رایگان از این بنا دیدن کرده و تصاویر زیبایی را ثبت کنید.

رستوران‌ هایی که در این نزدیک قرار دارند، رستوران کوچین و غیره بوده که شما می‌ توانید از وجود آن لذت ببرید و یک غذای جدید سفارش دهید. این منطقه همچنین دارای هتل‌ هایی بوده که نزدیک به کلیسا هستند. هتل گلدن ول هتل آریا از مهم‌ ترین آنها می‌ باشد.

کلیسای سنت ویتوس

درباره این کلیسا چه می‌ دانید؟

این بنا با شهرت و اهمیت خود مورد توجه است. در میان آثار تاریخی شهر پراگ به عنوان سومین کلیسای شناخته می‌ شود. این کلیسا محل استقرار اسقف اعظم می‌ باشد در طول تاریخ نیز این بنا محل تاجگذاری پادشاهان چک بوده و روایت‌های تاریخی زیادی درباره آن وجود دارد.

پیشنهاد میشود:  معرفی روستای بالو ارومیه و گردش در این منطقه

این کلیسا یکی از برترین جاذبه‌ های شهر پراید محسوب می‌ شود و هر ساله علاقه‌ مندان زیادی برای بازدید از زیبایی‌ های این مجموعه به این نواحی سفر می‌ کنند. این بنای دیدنی را با زیبایی های مهم آن از نزدیک مشاهده کنید. با معرفی بهترین مکان های دیدنی پراگ شما می توانید از زیبایی های زیادی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *