سرهنگ سعید راستی درباره استفاده پابند‌های الکترونیکی برای کنترل اراذل و اوباش گفت: در حال حاضر قوه قضائیه دستور استفاده از پابند الکترونیکی را صادر کرده و از این پابند‌ها برای برخی از سارقان سابقه‌دار و … استفاده می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از پابند‌های الکترونیک برای سایر مجرمان سابقه‌دار نیز افزود: پلیس به قوه قضائیه پیشنهاد داده شده است که برای کنترل اراذل و اوباش سابقه‌دار و همینطور آن دسته از اشراری که از زندان آزاد می‌شوند نیز از این این پابند‌ها استفاده شود.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: با استفاده از این پابند‌ها پلیس می‌تواند کنترل بیشتری بر عملکرد این افراد داشته باشد و با اشراف اطلاعاتی بیشتر، از اقدامات مجرمانه آنها جلوگیری کند. البته در حال حاضر نیز پلیس اراذل و اوباش و اقدامات مجرمانه آنان را رصد می‌کند و اشراف اطلاعاتی خوبی در این زمینه وجود دارد. اما به‌هرحال استفاده از این پابند‌ها نیز می‌تواند موثر باشد.

پیشنهاد میشود:  شهادت ۳ مامور پلیس توسط شرور سطح یک تهران

پابند الکترونیک، نوعی ردیاب (GPS) است که به پای محکومان واجد شرایط بسته می‌شود و این امکان را به فرد محکوم می‌دهد تا بتواند تمام دوران محکومیت را خارج از زندان و در محدوده مراقبتی مشخص شده بگذراند. از این پابند در جرایم درجه پنج تا هشت یا باقی‌مانده دوران محکومیت در جرایم درجه دو تا چهار استفاده می‌شود و به تازگی نیز پلیس از این پابند‌ها برای کنترل سارقان سابقه‌دار دارای بیش از سه یا چهار فقره محکومیت به دلیل سرقت استفاده کرده است.

منبع: ایسنا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *