سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و  ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد مسکن مهر که در شهر‌های جدید کشور مثل پردیس، هشتگرد و گلبهار  مشهد  باقی مانده بود را به مردم تحویل داده ایم گفت:  این ۶۰ هزار واحد که به متقاضیان تحویل داده شده از گذشته ساخت آنها آ‎غاز شده بود.

وی ادامه داد:  طی دوسال گذشته هم   ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ پروژه نهضت ملی مسکن را شروع کردیم و علاوه بر این ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن را هم  با روش‌های دیگر و همکاری گروه‌های ساخت انجام داده ایم.  

 غفوری بیان کرد: واگذاری زمین به متقاضیان در قالب گروه انفرادی و جوانی انجام شده که بیش از ۱۴ هزار واحد از طریق این بخش ساخته شده  است.  

پیشنهاد میشود:  تولید حدود ۷۰ درصد از گاز مورد نیاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه عملکرد شهر‌های جدید تنها و صرفا ساخت وساز پروژه‌های مسکونی نبوده  است گفت:رویکرد شهر‌های جدید از نظر فرهنگی علاوه بر بهبود سیمای شهری  آن بوده است که  کیفیت زندگی مردم در این شهر‌ها بهتر شود و شائبه‌ای که در گذشته مربوط به ساخت خوابگاه‌های مسکونی در شهر‌های جدید بوده را برطرف کنیم.  

او  گفت: در همین راستا در طول سه سال گذشته  پروژه روبنایی و ز یر بنایی از جمله  ۳۳ باب مدرسه، ۱۸ پروه ورزشی و مسجد،  ۱۲ پروژه فرهنگی، ۴۰ پروه پارک و ۱۴ پروژه تجاری در قالب خدمت رسانی به مردم در واحد‌های مسکن مهر انجام داده ایم.

غفوری گفت: ۱۳۱ پروژه تجهیزات شهری را به اتمام رسانده و ۶ پروژه درمانی را افتتاح  کرده ایم که در مجموع ۲۸۱ پروژه  به میزان سه هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان را به اتمام رساندیم.  

پیشنهاد میشود:  ۳۳۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

وی همچنین از شروع ابر پروژه ملی سکونتگاه‌های ساحلی هم خبر داد و گفت: در ۴ استان جنوبی کشور ۲۷ شهر و شهرک ساحلی در حال انجام است که این پروژه‌ها در قالب یک طرح جامع در حال انجام است که می‌تواند به عنوان یک ابر پروژه ملی در شهر‌های جدید و یک پروژه تمدن ساز محسوب شود.

خبرنگار: محبوبه کباری



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *