مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از شیوه های مهاجرتی بوده که با وجود خطرات متعدد افراد زیادی از این‌ طریق قصد مهاجرت دارند. شما می توانید در این بخش با مهاجرت از طریق پناهندگی بیشتر آشنا شوید و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

مهاجرت به شیوه پناهندگی

مهاجرت از طریق پناهندگی:

اگر از متقاضیان مهاجرت کردن هستید، می توانید در ارگا شیوه های مختلف مهاجرتی را بیشتر بشناسید و در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید‌. این روش نسبتا پر ریسک بوده و با خطراتی همراه است. یکی از مهم ترین خطرهایی که رد طی این سفر ممکن است، شما را تهدید کند وجود خطرات طبیعی و طوفان های دریایی سهمگین می باشد.

با توجه به اینکه در سال های اخیر میزان کلاهبرداران در این زمینه بالا رفته و در زمینه های مهاجرتی نیز چالش هایی ایجاد شده است، شما با خطرهای جدی رو به رو می شوید. شما باید راه های قانونی و کم خطر را برای مهاجرت و سفر خود انتخاب نمایید تا از میزان این ریسک ها کاسته شود.

پناهندگی:

این روش مهاجرتی برای افرادی که با مشکلاتی مانند دریافت ویزا و گذرنامه مواجه هستند و از طریق مرزها به صورت غیر قانونی از کشور خارج می شوند. این روش اصلا ایمن نبوده و دارای چالش های زیادی است. افرادی که نمی توانند از طریق کار، تحصیل و ازدواج به دیگر کشورها مهاجرت داشته باشند، بیشتر به سما مهاجرت از طریق پناهندگی می روند.

خطرات مهاجرت از طریق پناهندگی

افراد پناه جو بعد از درخواست پناهندگی جزو تابعیت کشور مقصد محسوب می شوند. یکی از مهم ترین مواردی که موجب شده تا این شیوه های مهاجرتی سخت و دشوار باشند، عدم بازگشت به مبدا و کشور مبدا می باشد. این افراد در هیچ صورت امکان برگشت به کشور را ندراند.

دلایل پناهندگی:

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شده تا افراد زیادی از طریق پناهندگی مهاجرت داشته باشند، شکنجه ترس از جان مشکلات مذهبی سیاسی و غیره بوده که موجب می‌ شود تا این افراد اقدام به پناهندگی داشته باشند. در روش پناهندگی نیز همه افراد پناهندگی آنها پذیرفته نمی‌ شود و این موضوع نیز با سختگیری‌ های زیادی روبرو می‌ شود.

روش‌ های مختلفی برای دریافت پناهندگی وجود دارد. شما می‌ توانید از طریق ویزای پناهندگی اقدام به مهاجرت کنید. در این روش باید در کمپ‌ های پناهندگی اقامت داشته باشید. در روش دیگر نیز شما به صورت قاچاق و غیرقانونی که یکی از راه‌ های پرخطر و پر ریسک است. از طریق مرزهای زمینی وارد کشور دیگر شوید.

برای دریافت ویزای پناهندگی شما باید بنا به دلایل مشکلات سیاسی خطر جانی و مالی از طریق سفارتخانه اقدام به دریافت ویزای پناهندگی داشته باشید. برای اینکه با انواع روش های مهاجرت آشنا شویم در لینک همراه ما باشید.

نحوه مهاجرت پناهندگی

مهم ترین خطرات در این زمینه:

یکی از مهم ترین خطراتی که شاید افراد زیادی با آن مواجه شوند، خطر دیپورت شدن است. افرادی که از شیوه پناهندگی مهاجرت دارند با یک مشکل غیرقانونی کوچک در کشور دیگر می‌ توانند دیپورت شده و به کشور خود برگردانده می‌ شوند که در این صورت ممکن است، پیگردهای قانونی داشته باشد.

کم‌پ های پناهندگی یکدیگر از خطراتی بوده که شما با آن روبرو می‌ شوید. زیرا در این کمپ‌ ها اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد و باید مدت زیادی را در این کمپ‌ ها که یک محیط بسته هستند، سپری کنید. عدم ورود به اجتماع و نداشتن موقعیت شغلی و تحصیلی مناسب نیز از دیگر خطرات و معایب این روش مهاجرتی می‌ باشد.

در پناهندگی به شیوه قاچاقی و غیرقانونی نیز خطرات جانی زیادی شما را تهدید می‌ کند. به این علت که افراد زیادی در این زمینه کلاهبرداری داشته و با دریافت پول و یا صدمه زدن به جان شما می‌ توانند برای شما خطراتی را ایجاد کنند. همچنین راه‌ های ورود به کشورهای دیگر در این شیوه‌ها غیر ایمن بوده و ممکن است با چالش های زیادی روبرو شوید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *