اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز یک فوریت لایحه انحلال شرکت یادمان سازه را روی میز بررسی قرار دادند و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تشریح جزئیات این لایحه گفت: شورای شهر پنجم در سال ۱۴۰۰ شهرداری را ملزم کرد که این لایحه را به شورای شهر بیاورند و حالا این لایحه با قید یک فوریت به شورای شهر آمده است.

مهدی چمران نیز گفت: انحلال سازمان یادمان سازه با قید یک فوریت به شورا آمده و بعد از آن گزارش کمیسیون‌ها را خواهیم داشت.

احمد صادقی در واکنش به این لایحه تأکید کرد: سازمان اداری استخدامی برای شهرداری شرط گذاشته به گونه‌ای که زمانی سازمان فناوری‌های نوین می‌تواند تشکیل شود که شهرداری یکی از مجموعه‌های خود را ادغام یا منحل کند و تا شرکت یادمان سازه حذف نشود، مجوز تشکیل سازمان فناوری‌های نوین داده نمی‌شود.

پیشنهاد میشود:  ادارات ثبت احوال سراسر کشور در روز برگزاری انتخابات فعال است

تشکری هاشمی نیز در واکنش به این سخنان افزود: شرکت یادمان سازه بخشی از ساختار موجود شهرداری تهران است که برای نگهداری، تعمیر، کنترل و مراقبت از پل‌ها و معابر ایجاد شده است و انحلال و جابجایی وظایف این شرکت ممکن است مشکلات جدی در نگهداشت زیرساخت شهری ایجاد کند و چالش‌هایی را برای حفظ و نگهداشت زیرساخت‌های شهری ایجاد می‌کند. در حالیکه نگهداشت شهر بسیار اهمیت دارد و سالانه ده‌ها هزار میلیارد تومان برای نگهداری سازه‌های موجود هزینه می‌شود.

مهدی اقراریان نیز با بیان اینکه حوزه ماموریتی شرکت یادمان سازه مهم است، گفت: چرا شهرداری شرکت یادمان سازه را معرفی کرد؟ چند بار در مورد تشکیل سازمان گردشگری نکاتی را مطرح کردیم، اما به آن توجه نشد و در مقابل می‌بینیم برای یک شرکت دیگر با فوریت لایحه آورده می‌شود و باید بگویم که کلید حل مشکلات حوزه فاوا در دست دیگری و در جای دیگری است.

پیشنهاد میشود:  جزئیات خدمات رسانی شرکت واحد در جشن بزرگ امام رضایی‌ها

باقری معاون شهردار تهران در امور شورا‌های شهر که در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور داشت، گفت: شورای شهر تهران تشکیل سازمان فناوری‌های نوین را تصویب کرده است و ما برای اساسنامه این سازمان به وزارت کشور نامه زدیم و آنها ما را به سازمان اداری استخدامی ارجاع دادند و سازمان اداری استخدامی نیز عنوان کرد که یک سازمان باید ادغام و یا منحل شود تا بتوانیم شرکت فناوری‌های نوین را تأسیس کنیم که ما پیشنهاد‌های مختلفی ارائه کردیم و نهایتا شرکت یادمان سازه انتخاب شد و شورای شهر نیز برای سازمان فناوری‌های نوین بودجه تعیین کرده و تا اساسنامه تصویب نشود نمی‌توانیم از بودجه استفاده کنیم و به همین دلیل از اعضای شورا می‌خواهم که به این موضوع رأی دهند تا بتوانیم اساسنامه را در کمیسیون‌ها بررسی کنیم.

پیشنهاد میشود:  بیشترین و کمترین تراکم مسجد مربوط به چه قسمت‌هایی از پایتخت است؟

 در نهایت اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه انحلال شرکت یادمان سازه رأی مثبت دادند.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *