بعد از اتمام فرآیند بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، شورای نگهبان اسامی نهایی افراد تأییدصلاحیت شده را اعلام کرد.

در این گزارش نگاهی اجمالی به کارنامه و زندگی‌نامه علیرضا زاکانی شهردار تهران و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت:

علیرضا زاکانی در ۱۲ اسفند سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. وی در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، از سوی شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد و پس از صدور حکم در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد.

وی سیاستمداری اصولگرا و رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  است. او نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از تهران و همچنین نماینده مردم شهر قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن را برعهده داشته‌است.

پیشنهاد میشود:  کریمی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد

علیرضا زاکانی در سال ۱۳۶۲ و در دوران دفاع مقدس موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. وی در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد و سپس در رشته پزشکی هسته‌ای، تخصص گرفت.

در جنگ ایران و عراق از ناحیه دست، پا و گردن مجروح شد. وی سابقه فرماندهی بسیج دانشجویی و عضویت در هیئت منصفه مطبوعات را داراست. تحصیلات دانشگاهی وی، در دانشگاه تهران و در رشته تحصیلی پزشکی هسته‌ای بوده‌است.

او همچنین عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم است.

 او به همراه جمعی از نیروهای اصولگرا که از سال‌های قبل در کنار یکدیگر به فعالیت سیاسی در راستای آرمان‌های انقلاب پرداخته بودند، در مهرماه سال ۸۷، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را به‌طور رسمی تأسیس کردند، وی پیش از آن عضو شورای مرکزی ۱۱ نفره جبهه متحد اصولگرایان بود و برای حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فعالیت کرده‌است. 

پیشنهاد میشود:  برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است

علیرضا زاکانی در سال ۱۴۰۰ برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا ثبت نام کرد، و دو روز پیش از برگزاری انتخابات به نفع سیدابراهیم رئیسی از شرکت در انتخابات انصراف داد.

سایر فعالیت ها:

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه‌های استان تهران

مسئول سازمان بسیج دانشجوئی کشور

عضو هیات موسس و شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه فکری – فرهنگی پنجره

عضویت در شورای عالی جمعیت هلال احمر

زندگی خانوادگی:

زاکانی در سال ۱۳۶۸ ازدواج کرده و ۳ فرزند دختر دارد. همسر او خانم معصومه پاکتچی، اصالت تبریزی دارد و مدیر سابق ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران تهران و مشاور مدیر سابق حوزه علمیه بوده است.

پیشنهاد میشود:  صفحه نخست روزنامه‌ها - یکشنبه ۲۳ اردیبهشت



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *