حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه عبادی و سیاسی تهران اظهار کرد: مومن کسی است که وجود او برای دیگران امنیت است. مومن کسی است که ایمان و باور دارد و دل بسته است.

وی‌ادامه داد: مومن کسی است که علاوه بر آرامش قلبی و درونی به دیگران هم امان می‌دهد، کسی از دست او نگران نیست و ضرری از او به کسی نمی‌رسد.

وی درباره سالگرد ۱۴ خرداد و رحلت امام خمینی (ره) گفت: ۱۴ خرداد روز رحلت مجاهد حکیمی در مقام امامت و رهبری بود که ریل تاریخ را تغییر داد و دنیا را متحول کرد و شرق و غرب را تحت تاثیر قرار داد و حاکمیت دین را در بستر ولایت فقیه محقق کرد.

وی ادامه داد: امام در مقام مقابله با شاه، رژیم اسرائیل و آمریکا برخوردش قرص و محکم بود. ویژگی‌های امام ویژگی‌های کم نظیری بود و خدا به او، آن ظرفیت و همت بلند را داد که کشور ما را از سلطنت سراسر فساد بیرون بکشد و زیر بیرق امام زمان (عج) ببرد و نظامی اسلامی تشکیل دهد.

صدیقی افزود: امام معتقد بود که اگر مردم در صحنه باشند، دین و نظام را حفظ می‌کنند و او به مردم معتقد بود. این نظام که تشکیل شد امام اعلام کرد که جمهوری اسلامی اصل است. امام علاوه بر این که مردم محور بود بستر تحکیم اسلام و نظام اسلامی و پیاده کردن احکام را با خواست و اراده مردم می‌دید. اگر نظام از مردم جدا شود شرایط مسیر اشتباهی را طی می‌کند. امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع دین شناس آینده را می‌دید و می‌گفت باید با مردم همراه بود.

پیشنهاد میشود:  بگومگوی شدید نمایندگان مجلس بر سر اعتبارنامه‌ها

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم ما در این ۴۴ سال آن قدر بصیرت پیدا کرده‌اند که با وجود بمباران رسانه‌ها در این سال‌ها و خراب کردن مسئولین ما توسط این امپراطوری رسانه‌ای، تحت تاثیر این تبلیغات قرار نمی‌گیرند و خدا در دل‌های شما یک فهم بزرگی را قرار داده است.

وی افزود: امام با استبداد مقابله کرد، صهیونیست را مورد حمله قرار داد و با استکبار و آمریکا مورد مقابله قرار گرفت و در هر سه جبهه موفق بود. امام گفت که فلسطین مسئله اول اسلام است و در این راه روشنگری‌های فراوانی انجام داد.

صدیقی تاکید کرد: ایران شاهنشاهی پایگاه مهمی برای ترویج قدرت صهیونیست‌ها بود و امام این قدرت را گرفت. امام سفارت رژیم اسرائیل را بست و سفارت فلسطین را ایجاد کرد و آن پایگاه را برای محرومین قرار داد و این بزرگترین درس برای فلسطینی‌ها بود که اگر دنبال پیروزی هستند، مقاومت و زیربار ظالم نرفتن بهترین راه است.

پیشنهاد میشود:  ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان برگزار شد

وی گفت: اسرائیلی‌ها امروز در حال زوال هستند. طوفان الاقصی در زمان مناسب انجام شد و این عملیات ضربه کاری بود تا نقشه عادی سازی روابط صهیونیست‌ها با کشور‌های عربی امروز به کلی نابود شود و دیگر نیز احیاء نخواهد شد. برکت دوم طوفان الاقصی ضربه غیرقابل جبرانی بود که بر پیکره جریان لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیست‌ها وارد آمد. این‌ها با این همه جنایت و کودک‌کشی به اهداف خود نرسیده‌اند و همه این‌ها به معنای شکست آمریکا و صهیونیست‌ها است.

وی درباره آیت الله رئیسی گفت: رهبری مطالبی را درباره شهید رئیسی گفتند که هر کدام آن درسی برای مسئولین است و مردم باید به این‌ها توجه کنند. رهبری عنوان کردند که شهید رئیسی مرد عمل و کار بود و شب و روز نمی‌شناخت و در خدمت‌گذاری به کشور نصاب تازه‌ای را به وجود آورده بود  و این درسی برای رئیس‌جمهوری آینده است و در مسائل خارجی تحرک بزرگی را به وجود آورده بود.

پیشنهاد میشود:  دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر انقلاب

وی در انتها گفت: اگر رئیس‌جمهور در معنویت، فداکاری و عشق به خدمت به مردم سنگ تمام گذاشت، مردم هم هیچ کم نگذاشتند و مردم ما در روز تشییع شهید رئیسی سنگ تمام گذاشتند. هم حیات و هم ممات شهید رئیسی برای ملت ایران خیر بود و ملت ما با حضورشان پیامی دادند که مردم ایران زنده‌اند و به مسئولین خود علاقمند و دلداده به ولایت هستند.  

وی در انتها گفت: رهبری درباره انتخابات مطالبی را عنوان کردند که باید آن را بیان کرد: ملت ایران برای آن که بتواند در معاملات پیچیده بین المللی منافع خود را حفظ کند و ظرفیت‌های خود را به مرحله بروز و ظهور رساند و بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند به یک رئیس‌جمهور فعال و  از همه مهم‌تر معتقد به مبانی انقلاب نیاز دارد. اگر قرار باشد، کسی بیاید که همه چیز در کشور  را تغییر دهد، مشکلات افزوده می‌شود و باید کسی را انتخاب کرد که به راه رئیسی باشد و شما با حضورتان در تشییع آن شهید نشان دادید که هر رئیس‌جمهوری که می‌آید باید مانند رئیسی در کنار و ذوب در مردم باشد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *