مدیرکل دفتر امور گلخانه ها و گیاهان زینتی وزارت جهاد ادامه داد: طبق آمار رسمی سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار و ۹۴۸ هکتار مربوط به گلخانه‌های سبزی و صیفی با تولید ۳.۱ میلیون تن محصول و ۳ هزار و ۳۳۲ هکتار مربوط به گل و گیاهان زینتی با تولید ۲۴ میلیارد عدد است.

 

او درباره اشتغالزایی در حوزه گلخانه‌ها گفت: با احداث هر هکتار گلخانه برای حدود ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و پایدار و حدود دو برابر همین عدد اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

 

مدیرکل دفتر گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی درباره صادرات محصولات گلخانه افزود: در چهار ماهه نخست امسال نزدیک به ۲۴۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

 

او درباره آخرین وضعیت محصولات گلخانه ای  گفت: طبق آمار گمرک سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای، زینتی و قارچ خوراکی به ارزش ۳۱۶ میلیون دلار صادر شد‌.

 

فتاحی فر ادامه داد: در حال حاضر در کشور انواع گلخانه‌ها با فناوری‌های بالا و متوسط وجود دارد که از نظر کمیت و کیفیت قابل رقابت با گلخانه‌های کشورهای پیشرو هستند.

 

مدیرکل دفتر امور گلخانه های وزارت جهاد گفت: برخی از گلخانه‌های قدیمی در برنامه اصلاح و نوسازی قرار گرفته‌اند که با تامین تسهیلات مورد نیاز و حمایت از این گلخانه‌داران می‌توان وضعیت کمی و کیفی تولیدات گلخانه‌ای و مصرف بهینه انرژی را ارتقا داد.

 

خبرنگار: آزاده محبی



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *