یزد سرزمین دیدنی های ایران بوده و شما می توانید در این بخش با دیدنی های تاریخی یزد آشنا شوید. این نواحی تاریخی دارای سازه های مهمی هستند و از آن دیدن می کنید.

دیدنی های تاریخی یزد:

اگر از علاقه مندان به دیدنی های تاریخی در ایران هستید در این بخش می توانید با جاذبه های مهمی آشنا شوید که بسیار جالب توجه هستند. شما می توانید با دیدنی های یزد و جاذبه های مهم آن آشنا شوید.

این شهر بی همتا دارای سازه های خشتی و گلی بوده که با وجود زیبایی های خود اهمیت زیادی دارند. بسیاری از این سازه ها در آثار میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند و از این جهت دارای اهمیت زیادی خواهد بود.

میدان ساعت:

این میدان در نوع خود سازه مهمی بوده که شما با آن آشنا می شوید. این بنا یکی از قدیمی ترین برج هایی بوده که نوع معماری جالبی دارد. قدمت ساخت این بنا به دوران قاجار باز می‌ گردد. این بنا در میان آثار ملی ایران نیز شناخته شده است و شما از نزدیک معماری این بنا را مشاهده می کنید.

پیشنهاد میشود:  پارک جنگلی بزچفت و زیبایی های آن

دیدنی های تاریخی یزد

باغ دولت آباد:

این باغ در میان آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. عمارتی بلند با وسیع ترین بادگیرهای جهان که شناخته شده و دیدنی هستند. این باغ قدمتی ۲۶۰ ساله داشته و بهشتی روی زمین به شمار می آید. طراوت گل ها گیاهان در این نواحی بالا بوده و از بوی مطبوع آن نهایت لذت را می برید.

آشنایی با یزد

بادگیرهای یزد:

مهم ترین سازه هایی که به دلیل نوع معماری خود اهمیت دارند. این مجموعه ها را می توان از مهم ترین بناها دانست. این بادگیرها در گذشته اهمیت زیادی داشته و در طی تاریخ نیز پرکاربرد بوده اند. فضای داخلی این بنا نیز خنک کننده است.

سازه های یزد

آتشکده زرتشتیان یزد:

این آتشکده که به عنوان آتشکده ای با قدمت هزاران ساله است، محل نگهداری آتشی مقدس بوده و یکی از عبادتگاه های قدیمی به شمار می آید. آتش درون این مکان ۱۵۰۰ سال داشته و همچنان روشن است. شما می توانید در ساعت های مختلفی از این بنا دیدن کنید و شاهد زیبایی های زیادی هستید.

پیشنهاد میشود:  آبشار کیگا کجاست؟ و چه جاذبه هایی دارد؟

سفر به یزد

موزه آب یزد:

در دل یک شهر کویری از ایران شما می توانید با زیبایی های این‌ موزه نیز رو به رو شوید. این موزه نیز دارای تجهیزات زیادی هستند‌. این بنا دارای معماری های خاص و فوق العاده ای بوده که شما از نمای آن دیدن خواهید کرد و یک تجربه عالی دارید.

گردش در یزد

سفر در فصل های مختلفی از سال به این شهر می تواند برای شما تجربه های جدید به همراه داشته باشد. شما می توانید یک سفر گردشگری فوق العاده را به این نواحی تجربه کنید.

اگر از علاقه مندان به دیدنی های تاریخی یزد هستید در این بخش می توانید با معماری های این‌ بنا و دیدنی های آن نیز آشنا شوید. هر یک از این سازه ها دیدنی و فوق العاده بوده که شما با تماشای نمایی از این تجربه های خاص خواهید داشت. مکان های دیدنی یزد تنوع و جذابیت های زیادی دارد که با آن آشنا می شوید.

پیشنهاد میشود:  حمام گوگردی تفلیس و جاذبه های آن

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *