صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  فردا ۲۷ فروردین ماه سامانه  بارشی جدیدی وارد کشور می شود گفت: امشب در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در برخی نقاط موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

وی ادامه داد: در ارتفاعات رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش‌ها به شکل برف و در نقاط مستعد به شکل تگرگ خواهد بود.

ضیائیان  با بیان اینکه  از بعد از ظهر روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی بعدی از سمت جنوب به کشور، بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز می‌شود  اظهار کرد: این سامانه بارشی جدید  تا روزهای پایانی هفته در نیمه جنوبی کشور ادامه دارد.

پیشنهاد میشود:  راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟

او بیان کرد:  فردا در برخی نقاط شمال غرب و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش‌های پراکنده داریم.

 ضیائیان همچنین  از صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داد و گفت: بر اساس هشدار قرمز سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی از صبح سه‌شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه موجب بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ می‌شود.

وی افزود: این سامانه روز سه‌شنبه هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را در بر می‌گیرد و روز چهارشنبه به نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان محدود می‌شود.

 مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل را از جمله مخاطرات این سامانه  اعلام کرد.

پیشنهاد میشود:  توزیع روزانه میوه‌های نوبرانه به ۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید

وی  گفت: بارش‌ها موجب اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر،خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی می‌شود.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *