جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند مبالغ بلیت های باطل شده پروازهای شنبه و یکشنبه را کامل بازگردانند گفت: طبق حقوق مسافری باید تمامی شرکت‌های هواپیمایی مبالغ بلیت‌های باطل شده را ظرف ۷۲ ساعت به مسافران کامل بازگردانند.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به‌تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در خصوص لزوم رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به‌دنبال بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌ها اخطار داده است.

یازرلو با اشاره به شرایط رسیدگی به امور مسافران پروازهای باطل شده به‌دلیل بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های کشور، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و گزارشات واصله، از ابتدای بازگشایی فرودگاه‌های کشور و رفع محدودیت‌های وضع شده با کمال تأسف برخی از شرکت‌های هواپیمایی، چارتر کنندگان پرواز، دفاتر فروش بلیت و سایت‌های فروش آنلاین به قصد انتفاع مالی بیشتر از شرایط غیر مترقبه به وجود آمده و بدون توجه به رعایت حقوق مسافران، رویه و مقررات تغییر یا ابطال غیر داوطلبانه بلیت، مغایر با اهداف بخشنامه صادره‌ی این سازمان در تاریخ ۲۶ فروردین‌ماه، با طرح ایرادات یا فرضیات مختلف از رسیدگی شایسته به امور مسافران خودداری کرده‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  اظهار کرد: همچنین با اخذ جرائم و دریافت مابه‌التفاوت کلاس پروازی و غیره از مسافران، ضمن ضرر مالی به مسافران، موجب نارضایتی عمومی شده‌اند.

وی  بابیان اینکه  سازمان هواپیمایی کشوری به هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها که اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، عدم تخصیص جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پروازها به مسافران جدید اخطار می دهد گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به‌دقت رصد و به‌هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده، مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه‌های تهران) ارجاع خواهد  شد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *